Informatikai Szolgálat <ELTE ÁJK>

Köszöntjük a ELTE ÁJK
Informatikai Szolgáltatásainak honlapján

Fontos információk

Tájékoztatás a számítógépek központi IIG rendszerbe történő átállításáról:

Az Informatikai Igazgatóság az Állam- és Jogtudományi Karon található összes asztali számítógépet 2021 elejétől kezdődően, fokozatosan központi felügyeleti rendszerbe állítja át. A számítógépekre az átállítás után, - a már minden más felületen is használatos- , un. "iig azonosítóval" (vagy az Office365-höz hasonlóan az egyetemi email címmel) és a hozzá tartozó központi jelszóval lehet bejelentkezni.

Az átállítás teljes befejezése után megszüntetésre kerülnek a régi, csak a gépekbe bejelentkezésre használt "AJK-s informatikai azonosítók". Az asztali számítógépek központi rendszerben történő kezelésének számos előnye van, többekközött üzembiztonság terén (a központi rendszert nagy megbízhatóságú, klimatizált, szünetmentes tápegyégekkel védett, dedikált helyiségben elhelyezett szerverek szolgálják ki).

Kedvező változás, hogy lehetővé válik például programok központi telepítése, illetve az Informatikai Igazgatóság ügyféltámogató munkatársai részéről interaktív távsegítség nyújtása. Ezen felül, a már semmi másra nem használt, csak zavart okozó, régi rendszerből származó bejelentkezési azonosítók használatának megszüntetése is lényeges szempont.

Gyakorlatban az átállítás egy pár perces, legfeljebb fél órás "munka-kiesést" jelent, mivel a gépeket nem telepítjük újra, hanem "átléptetjük" egy másik informatikai környezetbe. Ezáltal az IIG azonosítóhoz kötődő, új felhasználói profil jön létre a számítógépen, majd ebbe az új profilba minden dokumentum átmozgatásra kerül, és az összes program (Teams, Outlook, SAP, Neptun, Poszidon, Aleph, stb) újra be lesz állítva.

A teljes Kart érintő átállítás első "lépcsője", a hivatalok és szervezeti egységek tekintetében, már a tavalyi évtől kezdve sikeresen lezajlott. A Tanulmányi Hivatal, Jogi Továbbképző Intézet, illetve Gazdasági Hivatal számítógépei, több hónappal ezelőtt probléma mentesen átléptetésre kerültek az új rendszerbe.

Amennyiben az átállítással kapcsolatban kérdése lenne, vagy segítségre lenne szüksége,  kérjük vegye fel a kapcsolatot az Informatikai Igazgatóság munkatársaival a 6800 belső melléken, illetve az ajk.informatika@elte.hu levelezési címen!

Tájékoztató a hallgatók távoli asztali elérésének változásáról!

A 2021/22-es tanév 2. szemeszterétől kezdve a hallgatói távoli asztal szolgáltatás fokozatosan kivezetésre kerül. A jogtárak elérése a jövőben az Egyetem VPN szolgáltatásával történik.
A beállításhoz és használathz szükséges tájékoztatókhoz kattintson ide!
Azon hallgatóink, akik eddig is használták a távoli asztalt, annak teljes kivezetéséig továbbra is használhatják azt a meglévő azonosítójukkal.