Dékáni Titkárság Informatikai Szolgálat

Útmutató - Igénylőlap Kari hálózati azonosítóhoz űrlaphoz

Kitöltési útmutató az
"Igénylőlap Kari levelezési fiók létrehozásához" űrlaphoz

Az igénylőlap egyes mezőinek jelentéséről és jelentősségéről az alábbiakban olvashat:

Mező neve Szükségesség Magyarázat, segítség
Vezetéknév, Keresztnév kötelező Adminisztratív célokat szolgál, a címjegyzékben történő keresést teszi könnyebbé.
Elhagyása esetén a felhasználót nem tudjuk felvenni.
Megjelenítendő név opcionális
/javasolt/
A levelezésben feladóként szereplő és egyéb szolgáltatásoknál használatos név. Windows XP és Windows Vista esetében a Start menü tetején is ez jelenik meg. Alapesetben a Vezetéknév + Keresztnév adja, igény esetén a dr. előtagot itt tüntetjük fel. Amennyiben speciális formátumot szeretne, vagy a dr. előtagot kívánja használni, mindenképpen töltse ki a mezőt.
Elhagyása esetén a felhasználót felvesszük és az alapértelmezett tartalmat nem módosítjuk
ELTE azonosító vagy
EHA kód
kötelező Egyedi azonosító adat, mely az adott felhasználót az egyetemen belül azonosítja. Alkalmazottak (oktatók) esetén ez az ELTE azonosító (9 számjegyből álló kód, minden fizetési kimutatáson rajta van), ösztöndíjas PhD-s hallgatók esetében pedig az ETR kódjuk (EHA kód). Más hallgatók karunkon nem kaphatnak hozzáférést az AJK tartományhoz, nekik alanyi jogon jár a belépési lehetőség a STUDENT tartományba (erről bővebb tájékoztatást a Hallgatói tájékoztatók között talál).
Elhagyása esetén a felhasználót nem tudjuk felvenni.
Felhasználói név kötelező A számítógépbe történő belépéskor használt név. Általában a vezetéknévből és/vagy a keresztnévből szokás képezni, de egyedinek kell lennie a tartományban, ezért a legegyszerűbb (túl egyszerű) változatok használata nem javasolt. Nem tartalmazhat ékezetes karaktereket, a kis és nagybetűket a rendszer nem különbözteti meg.
Elhagyása esetén, vagy ha a név már előfordul a karon, a felhasználót nem tudjuk felvenni.
Amennyiben a megadott névben ékezetes karakter van, annak ékezet nélküli megfelelőjét visszük fel.
Jelszó kötelező A számítógépbe történő bejelentkezéskor használt titkos jelszó. Más felhasználóknak történő megadását az egyetemi szabályzatok tiltják!
Nem tartalmazhat ékezetes betűt, a kis és nagybetűket a rendszer megkülönbözteti, így a rögzítés ennek megfelelően történik. Legalább 4 karakter hosszúnak kell lennie.
Amennyiben a jelszóba ékezetes karaktert is ír, annak ékezet nélküli megfelelőjével visszük fel.
Megadása kötelező, lévén nélküle a felhasználó nem vehető fel a rendszerbe. Amennyiben azonban aggálya merül fel a jelszó számunkra történő megadásával, az első bejelentkezés után változtassa meg a jelszavát a Ctrl-Alt-Del billentyűkombináció lenyomásával, majd a "Jelszó megváltoztatása..." lehetőség kiválkasztásával.
Mivel a fiókhoz weblevelezéssel elérhető postafiók is társul, mely szenzitív adatokat is tartalmazhat, javasoljuk, hogy biztonságos jelszót adjon meg (legalább 7 karakter hosszú, tartalmaz kisbetűt, nagybetűt valamint számot vagy speciális jelet).

FIGYELEM!
A jelszó mező tartalma a felvitel után általunk sem nyerhető ki a rendszerből, így ha anélkül változtatja meg, hogy értesítené a csoportot, a jelszó esetleges elfelejtése esetén csak új jelszó megadásával tudjuk a felhasználót ismételten engedélyezni.

Kari E-mail cím formátuma opcionális A felhasználói azonosítóval együtt elkészülő postafiók egyedi azonosítójának önnek leginkább megfelelő formátuma.
Amennyiben többféle formátumú címet szeretne lefoglalni a postafiókjának, ezen az űrlapon válassza ki azt, amelyiket elsődlegesként kíván használni (az elküldött levelekben ez jelenik meg), a többi formátumhoz adjon be másodlagos levelezési címet igénylő űrlapot.
Kari döntés értelmében az e-mail címnek a felhasználó nevéhez kell kötődnie, egyedi e-mail címet nem áll módunkban bellítani!
Amennyiben nem adja meg, a vezetéknév.keresztnév@ajk.elte.hu formátumú levelezőcímet veszünk fel.
A felhasználó nevében szereplő ékezetek helyett azok ékezet nélküli változatát vesszük fel levelezési címben.
Külső E-mail cím opcionális Esetleges postafiókot vagy levelezési kiszolgálót érintő probléma esetén a kapcsolattartást megkönnyíti, ha egy karon kívüli elektronikus levelezési címet is megad, ahol el lehet önt érni.
Érvénytelen vagy nem működő adatok megadása esetén úgy vesszük, hogy a mező nincsen kitöltve.
Tanszék/egység neve kötelező Annak a tanszéknek vagy szervezeti egységnek a neve, ahol a felhasználó dolgozik. Adminisztratív célokat szolgál, és a csoportos levelezéshez elengedhetetlen információ.
Elhagyása esetén a felhasználót nem tudjuk felvenni.
Címe, szoba száma kötelező Az épület neve és a szoba száma, ahol a felhasználó számítógépe üzemel. Adminisztratív célokat szolgál és számítógépes probléma esetén lehetővé teszi, hogy azonosítsuk a gépet.
Bár kötelezőnek megjelölt, ösztönözve a kitöltést, elhagyása esetén a tanszék központi címével rögzítjük a felhasználót.
Beosztás valamelyik kötelező A felhasználó speciális beosztása/tagsága. Adminisztratív célokat szolgál és segíti a csoportos levelezést. A két mező valamelyikének megadása szükséges.  Elhagyása esetén meglévő ismereteink szerint kitöltjük a mezőt.
Titulus A felhasználó titulusa vagy munkaköre.
Munkahelyi telefon
és/vagy mellék
kötelező A felhasználó egyetemen belüli elérhetősége. Lehet mellék, közvetlen szám vagy mindettő.
Megadása kötelező az elérhetőség biztosítása érdekében, amennyiben nincsen saját melléke, a tanszéki adminisztráció elérhetőségét adja meg!
A telefonszámok melletti publikus rovat bejelölésével engedélyezheti azt, hogy az adott telefonszám bekerüljön a kari címjegyzékbe és kapcsolati listákba. Az egyetemi mellék és telefonszám kötelezően publikus!
Otthoni telefonszám opcionális A felhasználó otthoni telefonszáma.
Megadása természetesen nem szükséges.
Mobil telefonszám opcionális A felhasználó mobil telefonszáma.
Megadása természetesen nem szükséges.
Dátum és aláírások KÖTELEZŐ Az adatlap kitöltésének ideje és az eredetiséget igazoló aláírás.
Annak igazolásához, hogy a felhasználó valóban főállású a karon, az igénylőlapot a Dékáni Titkárság vezetője is alá kell írja. Amennyiben e nélkül érkezik hozzánk az igénylőlap, az Informatikai Szolgálat továbbküldi azt a Dékáni Titkárságra aláírásra, így a fiók létrehozása hosszabb időpt vesz igénybe!
Ezek hiányában a felhasználót NEM VESSZÜK FEL még akkor sem, ha az összes adata megfelelő!

A fent leírt szabályok természetesen iránymutatásként értendőek, bizonyos fokú rugalmasság a csoport működése során jelen van. Elhagyott de más forrásból beszerezhető adatoknak természetesen megpróbálunk saját hatáskörben utána nézni, és ha be tudjuk őket szerezni, megtesszük.

Utoljára módosítva: 2012. április 12. 13:18.