Dékáni Titkárság Informatikai Szolgálat

Útmutató - Igénylőlap Kari hálózati azonosítóhoz űrlaphoz

Kitöltési útmutató az
"Igénylőlap Kari azonosító létrehozásához" űrlaphoz

Az igénylőlap egyes mezőinek jelentéséről és jelentősségéről az alábbiakban olvashat:

Mező neve Szükségesség Magyarázat, segítség
Vezetéknév, Keresztnév kötelező Adminisztratív célokat szolgál, a címjegyzékben történő keresést teszi könnyebbé.
Elhagyása esetén a felhasználót nem tudjuk felvenni.
Megjelenítendő név opcionális
/javasolt/
A levelezésben feladóként szereplő és egyéb szolgáltatásoknál használatos név. Windows XP és Windows Vista esetében a Start menü tetején is ez jelenik meg. Alapesetben a Vezetéknév + Keresztnév adja, igény esetén a dr. előtagot itt tüntetjük fel. Amennyiben speciális formátumot szeretne, vagy a dr. előtagot kívánja használni, mindenképpen töltse ki a mezőt.
Elhagyása esetén a felhasználót felvesszük és az alapértelmezett tartalmat nem módosítjuk
Felhasználói név kötelező A számítógépbe történő belépéskor használt név. Általában a vezetéknévből és/vagy a keresztnévből szokás képezni, de egyedinek kell lennie a tartományban, ezért a legegyszerűbb (túl egyszerű) változatok használata nem javasolt. Nem tartalmazhat ékezetes karaktereket, a kis és nagybetűket a rendszer nem különbözteti meg.
Elhagyása esetén, vagy ha a név már előfordul a karon, a felhasználót nem tudjuk felvenni.
Amennyiben a megadott névben ékezetes karakter van, annak ékezet nélküli megfelelőjét visszük fel.
Jelszó kötelező A számítógépbe történő bejelentkezéskor használt titkos jelszó. Más felhasználóknak történő megadását az egyetemi szabályzatok tiltják!
Nem tartalmazhat ékezetes betűt, a kis és nagybetűket a rendszer megkülönbözteti, így a rögzítés ennek megfelelően történik. Legalább 4 karakter hosszúnak kell lennie.
Amennyiben a jelszóba ékezetes karaktert is ír, annak ékezet nélküli megfelelőjével visszük fel.
Megadása kötelező, lévén nélküle a felhasználó nem vehető fel a rendszerbe. Amennyiben azonban aggálya merül fel a jelszó számunkra történő megadásával, az első bejelentkezés után változtassa meg a jelszavát a Ctrl-Alt-Del billentyűkombináció lenyomásával, majd a "Jelszó megváltoztatása..." lehetőség kiválkasztásával.

FIGYELEM!
A jelszó mező tartalma a felvitel után általunk sem nyerhető ki a rendszerből, így ha anélkül változtatja meg, hogy értesítené a csoportot, a jelszó esetleges elfelejtése esetén csak új jelszó megadásával tudjuk a felhasználót ismételten engedélyezni.

Külső E-mail cím kötelező Mivel a felhasználói fiókhoz nem készül ÁJK-s postafiók, kapcsolattartási okokból kötelező egy külsős e-mail cím megadása. Elmulasztása esetén a felhasználói fiókot nem tudjuk elkészíteni.
Nem működő e-mail cím megadásakor probléma esetén a tanszék vezetőjével vesszük fel a kapcsolatot.
Tanszék/egység neve kötelező Annak a tanszéknek vagy szervezeti egységnek a neve, ahol a felhasználó dolgozik. Adminisztratív célokat szolgál, és a csoportos levelezéshez elengedhetetlen információ.
Elhagyása esetén a felhasználót nem tudjuk felvenni.
Címe, szoba száma kötelező Az épület neve és a szoba száma, ahol a felhasználó számítógépe üzemel. Adminisztratív célokat szolgál és számítógépes probléma esetén lehetővé teszi, hogy azonosítsuk a gépet.
Bár kötelezőnek megjelölt, ösztönözve a kitöltést, elhagyása esetén a tanszék központi címével rögzítjük a felhasználót.
Beosztás valamelyik kötelező A felhasználó speciális beosztása/tagsága. Adminisztratív célokat szolgál és segíti a csoportos levelezést. A két mező valamelyikének megadása szükséges.  Elhagyása esetén meglévő ismereteink szerint kitöltjük a mezőt.
Titulus A felhasználó titulusa vagy munkaköre.
Munkahelyi telefon
és/vagy mellék
kötelező A felhasználó egyetemen belüli elérhetősége. Lehet mellék, közvetlen szám vagy mindettő.
Megadása kötelező az elérhetőség biztosítása érdekében, amennyiben nincsen saját melléke, a tanszéki adminisztráció elérhetőségét adja meg!
A telefonszámok melletti publikus rovat bejelölésével engedélyezheti azt, hogy az adott telefonszám bekerüljön a kari címjegyzékbe és kapcsolati listákba. Az egyetemi mellék és telefonszám kötelezően publikus!
Otthoni telefonszám opcionális A felhasználó otthoni telefonszáma.
Megadása természetesen nem szükséges.
Mobil telefonszám opcionális A felhasználó mobil telefonszáma.
Megadása természetesen nem szükséges.
Dátum és aláírások KÖTELEZŐ Az adatlap kitöltésének ideje és az eredetiséget igazoló aláírás.
Mivel a felhasználó nem kötődik munkaügyileg a karhoz, csak úgy áll módunkban elfogadni az igénylőlapot, amennyiben az igénylőn kívül a tanszék vezetője is aláírja azt!
Ezek hiányában a felhasználót NEM VESSZÜK FEL még akkor sem, ha az összes adata megfelelő!

A fent leírt szabályok természetesen iránymutatásként értendőek, bizonyos fokú rugalmasság a csoport működése során jelen van. Elhagyott de más forrásból beszerezhető adatoknak természetesen megpróbálunk saját hatáskörben utána nézni, és ha be tudjuk őket szerezni, megtesszük.

Utoljára módosítva: 2012. április 12. 13:12.